Ρώσοι θέλουν να αγοράσουν όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας
Τρεις ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές εταιρείες ενδιαφέρονται να
αγοράσουν το σύνολο ή μέρος των ελληνικών σιδηροδρόμων, υποστήριξαν
μιλώντας στο πρακτορείο Ρόιτερς αξιωματούχοι που έχουν γνώση των
διαπραγματεύσεων.
Η Ρωσία εξετάζει το ενδεχόμενο να αγοράσει ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας καθώς και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενώ η μεγαλύτερη ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία της Ρουμανίας,
η Grup Feroviar Roman (GFR) έχει εκφράσει ενδιαφέρον για το κομμάτι των εμπορικών αμαξοστοιχιών, είπαν στο Ρόιτερς υψηλόβαθμοι Έλληνες αξιωματούχοι, τους οποίους δεν κατονομάζει το πρακτορείο.
Ρώσος αξιωματούχος ανέφερε ότι έχει συζητηθεί η αγορά όλου ή τμήματος του δικτύου ενώ ο επικεφαλής των ρωσικών σιδηροδρόμων, Βλαντίμιρ Γιακούνιν, είπε στο Ρόιτερς: «Είμαστε σε επαφή με τους Έλληνες. Δεν έχουν ακόμη αποφασίσει για το μοντέλο που θα ακολουθήσουν, για αυτό είναι πολύ νωρίς για να μιλάμε για τη συμμετοχή μας».
Ο ένας από τους Έλληνες αξιωματούχους, σύμφωνα πάντα με το πρακτορείο, είπε ότι η γαλλική εταιρεία SNCF θέλει να αναλάβει τα εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια. Έχουν ήδη γίνει επαφές και συνομιλίες, που έφτασαν μέχρι και το επίπεδο των υπουργών Μεταφορών, στην Αθήνα και το Παρίσι το 2010 και στα τέλη του 1011, πρόσθεσε.
Εκπρόσωπος των SNCF από το Παρίσι είπε ότι η εταιρεία δεν επιδιώκει να αγοράσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ούτε οποιαδήποτε σιδηροδρομική εταιρεία ή σιδηροδρομική γραμμή στην Ελλάδα.
Η ρουμανική GFR δραστηριοποιείται σε πολλές χώρες, όπως στην Ουγγαρία, τη Βουλγαρία και τη Σερβία. Ένας από τους Έλληνες αξιωματούχους που μίλησε στο Ρόιτερς είπε ότι συναντήθηκε πολλές φορές με αντιπροσώπους της εταιρείας, πιο πρόσφατα τον Φεβρουάριο. Το πρακτορείο πάντως δεν κατάφερε να έρθει σε επαφή με κάποιον εκπρόσωπό της για να σχολιάσει τις δηλώσεις αυτές.
Το Ρόιτερς παρουσιάζει την ιστορία και τα οικονομικά δεδομένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ, σημειώνοντας ότι ρωσική αντιπροσωπεία αποτελούμενη από 20 άτομα επισκέφθηκε την Αθήνα στα τέλη του 2011 για να μελετήσει την αξία και την κερδοφορία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Δεν έχει διευκρινιστεί αν ο ΟΣΕ περιλαμβάνεται στις διαπραγματεύσεις για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σύμφωνα πάντοτε με το τηλεγράφημα του Ρόιτερς, δύο Έλληνες κυβερνητικοί αξιωματούχοι στις Βρυξέλλες είπαν ότι ασκούνται πιέσεις από αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να πωληθούν οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι νωρίτερα από το προβλεπόμενο στο χρονοδιάγραμμα, γεγονός που, όπως είπαν, θα είναι επιζήμιο αφού η τιμή της εκχώρησής τους θα είναι χαμηλή.
Το βασικό εμπόδιο για την πώληση είναι να εξασφαλιστεί η έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τη χορήγηση κρατικής ενίσχυσης στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΣΕ. «Κανείς σοβαρός επενδυτής δεν θα αγόραζε την εταιρεία χωρίς να έχει ξεκαθαριστεί το θέμα αυτό» είπε στο Ρόιτερς ένας από τους Έλληνες αξιωματούχους. «Χρειάζεται πρώτα να αποσαφηνιστεί το θέμα της κρατικής ενίσχυσης», τόνισε.
Η ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μαριλένα Κοππά ζήτησε τον Φεβρουάριο διευκρινίσεις από τον Επίτροπο Όλι Ρεν. «Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν της χορηγηθεί η άδεια (σ.σ. για κρατική ενίσχυση) μειώνει την αξία της και πρακτικά θα οδηγήσει σε εκχώρηση της εταιρείας αντί ευτελιστικού τιμήματος», ανέφερε στην επερώτηση της στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Απαντώντας, την περασμένη εβδομάδα, ο Ολι Ρεν σημείωσε ότι οι υποθέσεις που γίνονται για το θέμα «δεν είναι σωστές».
Η Ρωσία εξετάζει το ενδεχόμενο να αγοράσει ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας καθώς και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενώ η μεγαλύτερη ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία της Ρουμανίας,
η Grup Feroviar Roman (GFR) έχει εκφράσει ενδιαφέρον για το κομμάτι των εμπορικών αμαξοστοιχιών, είπαν στο Ρόιτερς υψηλόβαθμοι Έλληνες αξιωματούχοι, τους οποίους δεν κατονομάζει το πρακτορείο.
Ρώσος αξιωματούχος ανέφερε ότι έχει συζητηθεί η αγορά όλου ή τμήματος του δικτύου ενώ ο επικεφαλής των ρωσικών σιδηροδρόμων, Βλαντίμιρ Γιακούνιν, είπε στο Ρόιτερς: «Είμαστε σε επαφή με τους Έλληνες. Δεν έχουν ακόμη αποφασίσει για το μοντέλο που θα ακολουθήσουν, για αυτό είναι πολύ νωρίς για να μιλάμε για τη συμμετοχή μας».
Ο ένας από τους Έλληνες αξιωματούχους, σύμφωνα πάντα με το πρακτορείο, είπε ότι η γαλλική εταιρεία SNCF θέλει να αναλάβει τα εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια. Έχουν ήδη γίνει επαφές και συνομιλίες, που έφτασαν μέχρι και το επίπεδο των υπουργών Μεταφορών, στην Αθήνα και το Παρίσι το 2010 και στα τέλη του 1011, πρόσθεσε.
Εκπρόσωπος των SNCF από το Παρίσι είπε ότι η εταιρεία δεν επιδιώκει να αγοράσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ούτε οποιαδήποτε σιδηροδρομική εταιρεία ή σιδηροδρομική γραμμή στην Ελλάδα.
Η ρουμανική GFR δραστηριοποιείται σε πολλές χώρες, όπως στην Ουγγαρία, τη Βουλγαρία και τη Σερβία. Ένας από τους Έλληνες αξιωματούχους που μίλησε στο Ρόιτερς είπε ότι συναντήθηκε πολλές φορές με αντιπροσώπους της εταιρείας, πιο πρόσφατα τον Φεβρουάριο. Το πρακτορείο πάντως δεν κατάφερε να έρθει σε επαφή με κάποιον εκπρόσωπό της για να σχολιάσει τις δηλώσεις αυτές.
Το Ρόιτερς παρουσιάζει την ιστορία και τα οικονομικά δεδομένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ, σημειώνοντας ότι ρωσική αντιπροσωπεία αποτελούμενη από 20 άτομα επισκέφθηκε την Αθήνα στα τέλη του 2011 για να μελετήσει την αξία και την κερδοφορία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Δεν έχει διευκρινιστεί αν ο ΟΣΕ περιλαμβάνεται στις διαπραγματεύσεις για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σύμφωνα πάντοτε με το τηλεγράφημα του Ρόιτερς, δύο Έλληνες κυβερνητικοί αξιωματούχοι στις Βρυξέλλες είπαν ότι ασκούνται πιέσεις από αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να πωληθούν οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι νωρίτερα από το προβλεπόμενο στο χρονοδιάγραμμα, γεγονός που, όπως είπαν, θα είναι επιζήμιο αφού η τιμή της εκχώρησής τους θα είναι χαμηλή.
Το βασικό εμπόδιο για την πώληση είναι να εξασφαλιστεί η έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τη χορήγηση κρατικής ενίσχυσης στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΣΕ. «Κανείς σοβαρός επενδυτής δεν θα αγόραζε την εταιρεία χωρίς να έχει ξεκαθαριστεί το θέμα αυτό» είπε στο Ρόιτερς ένας από τους Έλληνες αξιωματούχους. «Χρειάζεται πρώτα να αποσαφηνιστεί το θέμα της κρατικής ενίσχυσης», τόνισε.
Η ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μαριλένα Κοππά ζήτησε τον Φεβρουάριο διευκρινίσεις από τον Επίτροπο Όλι Ρεν. «Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν της χορηγηθεί η άδεια (σ.σ. για κρατική ενίσχυση) μειώνει την αξία της και πρακτικά θα οδηγήσει σε εκχώρηση της εταιρείας αντί ευτελιστικού τιμήματος», ανέφερε στην επερώτηση της στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Απαντώντας, την περασμένη εβδομάδα, ο Ολι Ρεν σημείωσε ότι οι υποθέσεις που γίνονται για το θέμα «δεν είναι σωστές».
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου