Δίολκος "το θαύμα της μηχανικής" στην αρχαία Ελλάδα



Συνημμένη Εικόνα: oie_20105025TLb4hcfO.jpgΟ "Δίολκος" υπήρξε ένα από τα σημαντικότερα έργα της μηχανικής των αρχαίων Ελλήνων, ο οποίος ένωνε τα δύο μεγάλα λιμάνια που υπήρχαν κατά την αρχαιότητα, αντί του Ισθμού της Κορίνθου. Τα λιμάνια αυτά ήταν οι Κεχρεές (Σαρωνικός κόλπος) και το Λέχαιον (Κορινθιακός κόλπος. Το έργο αυτό -μοναδικό επίτευγμα για τα δεδομένα της εποχής- λειτούργησε για 1500 χρόνια.

Ο Δίολκος κατασκευάστηκε για να αποφεύγουν τα πλοία τον περίπλου της Πελοποννήσου και την επικινδυνότητα που αντιμετώπιζαν οι ναυτικοί στον μανιασμένο κάβο Μαλέα.
Το έργο το οποίο αποτελεί ένα "θαύμα της μηχανικής" κατασκευάστηκε το 600 π.χ. και λειτούργησε μέχρι το 900 μ.χ., δηλαδή για 1500 χρόνια!

Το μήκος του λιθόστρωτου δρόμου ήταν περίπου 6.800 μέτρα και το πλάτος από 3,50 έως 6,50 μέτρα, στη μέση του οποίου υπήρχαν αυλακώσεις που πάνω τους κυλούσε το τροχοφόρο όχημα ("Ολκός νεών"), η οποία μετέφερε τις τριήρεις και άλλα σκάφη από τον Σαρωνικό στον Κορινθιακό κόλπο και αντιστρόφως.

Σήμερα σώζονται ακόμη τμήματα του ιστορικού αυτού μνημείου της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.



Η ταινία σκηνοθεσίας του Γ. Πολύζου, είναι σε μορφή "animation", και έχει δημιουργηθεί από μία ελληνική επιστημονική ομάδα σε συνεργασία με τον καθηγητή Τάσιο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου:

Δημοφιλείς αναρτήσεις